sobota 6. května 2017

Rady do zahrady KVĚTEN

Co je důležité v květnu?
Přihnojte jehličnany a stálezelené dřeviny.,hnojivo zapracujte do země kolem stromu
Popínavé rostliny pokud nemáte,ostříhejte a připevněte k opoře
Hodně prší a roste plevel,vyplatí se je ohnout a vyplejt,důležité je nenechat ho vykvést
Když ztmavnou a zpevní nové výhony zimostrázu a ptačího zobu,můžete je  poprvé tvarovat a stříhat
Příští týden ještě bude v noci chladno,ale pak už bude na čase vysadit do záhonů předpěstované letničky.
Hlízy jiřinek  a mečíky můžete zasadit,ale pozor ty narašené,až po 15. květnu...
Podepřete pivoňky trvalky,které mají tendenci se rozpadat
Přihnojte trávník
Zlatice,která už odkvetla rozhodně snese střih.stejně tak šeřík.
Po zmrzlých je správná doba i  na střih vřesovce.Nebojte se šmiknout květy s částí zelené lodyhy




bergénie její nádherná růžový květ

modřence
zahrada se pomalu začíná zaplňovat zelenou barvou,mám radost,začalo zase moje kochací období.Zrovna mám velký nápor projektů.Ale nestěžuji si,jsem ráda,jen nestíhám všechny ty sociální sítě .-).
z tulipánů mám letos obzvlášť velkou radost,na podzim do toho jdu ve velkém .-).Pokud chcete radu,tak když tulipán odkvete,já okamžitě šmikám stonek  a nechávám jen  zavadnout  a zatáhnout listy..Je důležité odstranit základy semeníků,aby se zabránilo tvorbě semen,to rostlinu zbytečně vysiluje.
Kokořík!Není nádherný?!,trvalku,kterou by jste na své zahradě rozhodně měli mít.Já ji mám v blízkosti Dicentry,hezky se doplňují
ty roztřepené okraje!pecka ♥ .-)

clematis má letos spousty květů,nechala jsem ho takhle vyset přes okraj přístřešku,bude z něj krásná rozkvetlá záclona




rhododendron 






květ kaliny

poměnkovec



koniklec


minipivoňky :-)

Přeji hezké dny!