úterý 9. května 2017

okrasný záhon

Chtěla bych vám ukázat,jaký jsem si vytvořila nový záhonek.Hned vedle pergoly je studna.Protože je kulatá,dlouho jsme nevěděli co s ní.Náš první projekt byla *skalka*.To byla ještě zahrada v plenkách.Sehnali jsme spousty kamení a z opuky (což byla velká chyba ) jsme udělali šlapáky.Opuka pochopitelně popraskala a úplně se rozpadla a naprosto do skalky nezapadla :-(.Takže jsme ji postupně vynosili ze zahrady a nechali jen valouny a štěrk.Nad studnu jsme zasadili cedr.Ten je nádherný a opravdu se mu tam daří.Až tak moc,že letos v zimě se  jeho ramena nalomila a tak nezbylo nic jiného,něž ho říznout.Ke chlubení to není,počkám,až jak obrazí.Pak asi budu světový unikát s cedrem globosum .-)).Doufám .:-)
Nicméně celý prostor je v těsném sousedství s pergolou,kde já v létě piji *každé* kafe a pohupuji  se v houpací síti a tak bloudím  a putuji okem po okolí a dumám co s tím.
Letos jsem se konečně dokopala a ve volném čase zrevitalizovala okolí studny.Bohužel ji nemohu nechat úplně zarůst,protože do ní musí být přístup a také nejsem zastáncem strašidelných rumpálů ala koliba,nechala jsem to ve svém :-) stylu ,tzn jednoduše a přehledně.:-)
V pozadí mám živý plot z keřů a jehličnanů a tak jsem před něj použila *polokeře*.Výběr padl na hortenzii latnatou a keřovitou,perovskii a bergenii a pochopitelně buxus jako ohraničení.Zatím je vše tak malinké,že to nijak nevypadá,snad příští rok bude pár hezkých záběrů.Budu se chlubit.Zde fotky před a po.
březen

březen

duben

duben
květen
zelené koule v kačírku je thuja ocidentalis TINY TIM...mrazuvzdorná nenáročná koule,pár jich na zahradě mám a tak jsem je dala do popředí,až povyrostou skryjí pohled na  studnu...vyroste přibližně na 80 cm..
květen