pondělí 6. března 2017

Bobkovišeň - prunus - STŘIH

 Bobkovišeň je oblíbený stálezelený keř.Téměř každý ji v zahradě má.Ať už jako soliteru,nebo živý plot,nebo součást živého plotu.Není nijak náročná,snese téměř všechna stanoviště,mimo úplného stínu a mokra.Máte li štěstí,krásně kvete,ale pozor plody jsou jedovaté.Pozor tedy na malé děti.
V březnu a dubnu je ideální čas na střih.Stříhat můžete podle libosti,do tvarů,který vám vyhovuje.Nic nemůžete zkazit.Jen si neberte elektrické nůžky.Je lepší brát větev po větvi a pohrát si i s jednotlivými listy.Dávejte si pozor,ať nepoškodíte listy,které chcete na rostlině nechat.Poškozený list zhnědne a spadne,ale proces trvá delší dobu a keř tedy nevypadá hezky.Já jsem obrala spodní část keře.Doslova jsem ji oholila asi do výšky 90 cm.Celková výška mi zatím vyhovuje.

 Vrhla jsem se na vyhrabání jehličí ,nejprve jsem si myslela,že mi bude stačit kyblík,no nakonec byl pytel.Z fotek to tak patrné není,ale ta horní je před .

 Vyndala jsem už nábytek,v sobotu bylo krásně,ale kafe jsem si nestihla dát ...

1 komentář:

  1. Ahoj Míšo! Nejdřív jsem nakoukla na tvůj první blog, kde jsem obdivovala volánkové závěsy, kterým to mimochodem v oknech moc sluší! A teď se jdu inspirovat sem k tobě na zahrádku... :-) Ačkoliv se příroda teprve probouzí, už nyní to na tvé zahradě vypadá nádherně! Vybudovala jsi moc krásné místo k odpočinku. Těším se na další články! :-)

    OdpovědětVymazat

Předem si dovoluji poděkovat za Váš komentář.Nevkládejte sem prosím dotazy.V tom případě klidně použijte kontaktní formulář.Funguje to ☺.