čtvrtek 26. ledna 2017

Jak přezimuje mravenec

Přiznám se,že tahle otázka mi pořád naskakovala ode dne,kdy jsem viděla žlunu,jak si na naší zahradě na ně došla a proklofala se do pěkné hloubky v místě,kde opravdu mraveniště je.
Neřeším li žlunu,co má pravděpodobně dobrou paměť :-))),nebo čich,tak o mravencích jsem si myslela,že prostě někam zalezou ,někam,kde není taková zima,k domu,do kůlny,pod strom atp..Ne,že zůstanou uprostřed trávníku.


Úplně náhodou jsem narazila v časopise NAŠE KRÁSNÁ ZAHRADA 1/2015 na článek ,kde je vše vysvětleno.
Pokud je někdo jako já a nemá jasno,zde moudro :

 Mravenec neodlézá do teplých krajin :-)),ale je pěkně v hloučku ve spodní části mraveniště a spí klidným zimním spánkem.

Asi jsem se měla víc koukat na pohádku FERDA MRAVENEC :-))

HEZKÝ DEN!

1 komentář:

  1. Dobrý den, povídání o přezimování mravenců je zajímavé ... vůbec jsou to zajímaví a pracovití tvorečkové .. ráda o nich čtu ...
    Přeju hezké dny. Jarka

    OdpovědětVymazat

Předem si dovoluji poděkovat za Váš komentář.Nevkládejte sem prosím dotazy.V tom případě klidně použijte kontaktní formulář.Funguje to ☺.